سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

سئوی سایت فروشگاهی چگونه انجام می شود؟

    نظر


طبق تحقیقات انجام شده، به طور متوسط ??44 درصد از افرادی که می خواهند به صورت آنلاین خرید کنند، با جستجوی محصول یا خدمات مورد نظر در گوگل شروع می کنند. همچنین 37 درصد از ترافیک ورودی به وب سایت های فروشگاهی مربوط به جستجوی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو است. بنابراین یکی از مهم ترین راه های کسب درآمد مناسب برای صفحات فروشگاهی، تقویت سئو صفحات فروشگاهی شماست. در این مقاله به آموزش وب سایت های فروشگاهی برای موتورهای جستجو می پردازیم. همچنین به این سوال پاسخ می دهد: چرا سئو صفحات فروشگاه مهم است؟ این موضوع را به طور کامل برای شما توضیح می دهیم. برای سفارش خدمات سئو سایت حرفه ای با شرکت دایان شبکه کاران همراه باشید


آموزش گام به گام سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت های فروشگاهی مانند سایر سایت ها نیازمند استراتژی ها و برنامه ریزی های خاصی است، اما به طور کلی مراحل بهینه سازی یک فروشگاه اینترنتی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد همچنین برای خرید هاست در ایران و خارج از کشور با یک شرکت خوشنام مشورت کنید:

مرحله اول: تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس هر کمپین سئوی تجارت الکترونیک است. زیرا بدون کلمات کلیدی نمی توان صفحات محصول و دسته بندی سایت را افزایش داد. و کلمات کلیدی بر مهارت های سئوی شما تأثیر می گذارد. زیرا باید در معماری سایت کلیدواژه های اصلی را در نظر گرفت.

مرحله دوم: ساختار فروشگاه اینترنتی

سازماندهی و چیدمان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو برای هر وب سایتی است. اما اهمیت آن در فروشگاه های اینترنتی به دلیل تعداد زیاد صفحات بسیار بیشتر است. ساختار مناسب سایت دسترسی کاربران و موتورهای جستجو به صفحات را آسان می کند.

برای ایجاد ساختار مناسب برای فروشگاه خود، به دو قانون طلایی زیر توجه کنید:

توسعه پذیر و مقیاس پذیر.

فاصله هر صفحه از صفحه اصلی باید تا حد امکان کوتاه باشد (حداکثر کمتر از 3 یا 4).

ساختار و دسته بندی بد صفحه می تواند بسیاری از تلاش های سئوی شما را خراب کند. در تصویر زیر سیستمی را مشاهده می کنید که دو قانون طلایی را زیر پا می گذارد.

مرحله سوم: بهینه سازی در صفحه

بعد از معماری سایت، بهینه سازی دسته ها و صفحات محصول می آید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

بهینه سازی تگ عنوان (Title Tag)

به طور معمول، افراد از کلمه کلیدی اصلی در تگ عنوان استفاده می کنند، اما این به تنهایی کافی نیست. شما می توانید کلمات جالبی مانند ارزان، بهترین، تخفیف، گارانتی، کمترین قیمت، ارسال رایگان و غیره را که کاربران می خواهند عنوان شما را ببینند، قرار دهید. این کار می تواند منجر به افزایش نرخ کلیک صفحه وب سایت شما در نتایج گوگل شود.

نرخ کلیک یکی از عوامل گوگل در رتبه بندی نتایج ارگانیک است. اگرچه CTR تأثیر قابل توجهی در این رتبه بندی ندارد، ارزش توجه به آن را دارد زیرا:

CTR بالاتر = کلیک بیشتر = فروش بیشتر

نکته: محدودیتی برای تعداد کاراکترهای عنوان وجود ندارد، اما مقدار استاندارد آن بین 60-70 کاراکتر است.

توضیحات بهینه سازی برچسب

صفحه توضیحات یا توضیحات متا یکی از مهم ترین بخش های سئو است. برای بهبود این پین می توانید از کلماتی به نام آهنربا که در قسمت اول ذکر شد نیز استفاده کنید. اطلاعات برچسب، مانند نام تگ ها، محدودیت کاراکتری ندارد، اما حداکثر 160 کاراکتر توصیه می شود. در این مقاله در نظرات بیشتر در این مورد توضیح داده ایم.

بهینه سازی صفحات محصول

بهینه سازی محتوای صفحات و دسته بندی محصولات یکی از سخت ترین کارها در سئو برای فروشگاه های آنلاین است. شما می خواهید از محتوای باکیفیت در سایت استفاده کنید، اما برخلاف یک پست وبلاگ، باید به نرخ تبدیل نیز توجه کنید.

مرحله چهارم: سئوی فنی فروشگاه های آنلاین

سئوی فنی یکی از موارد مهم برای همه وب سایت ها است، اما اهمیت آن برای فروشگاه های آنلاین دو چندان است. زیرا فروشگاه اینترنتی صفحات زیادی دارد و همه آنها می توانند قدرت سئو فنی را افزایش دهند.

مرحله پنجم: بازاریابی محتوا در وب سایت فروشگاه

بازاریابی محتوا می تواند به شما در افزایش ترافیک و فروش ارگانیک برای وب سایت شما کمک کند. قبل از نوشتن محتوای مناسب به نکات زیر توجه کنید:

دانش مشتری

ارتباط با کاربران و آشنایی با آنها می تواند در نوشتن متن جذاب در صفحات سایت به شما کمک زیادی کند. برای تحقیق در این زمینه می توانید از انجمن های تخصصی یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

استفاده از کلمات و عبارات کاربر

زمانی که کاربران هدف خود را بشناسید اکنون زمان استخراج کلمات کلیدی و عبارات کلیدی است که کاربران برای یافتن محصولات شما استفاده می کنند.

انتخاب کلمات کلیدی در این بخش با توجه به نیاز و سوالات کاربران در زمینه های مختلف انجام می شود و با تحقیق کلیدواژه در مرحله اول تفاوت دارد.

روی محتوا تمرکز کنید

در مرحله آخر، زمان ایجاد محتوای منحصر به فرد فرا رسیده است! ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از تکنیک آسمان خراش است. به این ترتیب با پوشش موضوعات مختلف می توانید کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.